Gegevensverwerking bij compliment/ klacht
Als u een compliment of een klacht indient, weten wij wie u bent. Deze informatie gebruiken wij om een antwoord op uw compliment/klacht te geven. Hoe wij omgaan met uw gegevens bij een klacht of een compliment, leest u hieronder.
Voordat u een compliment/klacht indient, vragen wij uw toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken voor de afhandeling van uw compliment/klacht. Geeft u geen akkoord? Dan kunnen we uw klacht/compliment niet behandelen.
-
De volgende gegevens slaan we op in het klachtenregistratiesysteem:
Voorletters en achternaam
Geslacht
Adresgegevens
Telefoonnummer
E-mailadres
Ritgegevens
Pasnummer (als dat nodig is)
Geboortedatum (als dat nodig is)
Afhankelijk van de inhoud van de compliment/klacht delen we uw persoonsgegevens met een vervoerder of een gemeente. Dit is nodig om een reactie te kunnen geven.
Uw persoonsgegevens worden 2 jaar bewaard.
U mag uw persoonsgegevens inzien, verbeteren of laten verwijderen. Ook mag u uw toestemming later weer ongedaan maken. En u mag ook bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
Ook heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u ons kunt vragen om de persoonsgegevens die wij van u hebben op te sturen naar u of een organisatie. Het gaat om digitale gegevens. Wilt u hiervan gebruik maken? Stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Stuur een kopie mee van uw ID-bewijs. Belangrijk daarbij is dat u uw pasfoto, het nummer van het ID-bewijs en uw Burgerservicenummer zwart maakt. U krijgt binnen vier weken een reactie van ons.
Landelijke toezichthouder
Ook kunt u een klacht indienen bij de landelijke toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons